Co to jest Turystyczny Fundusz Gwarancyjny?
26 listopada 2016 r. weszły w życie zmiany przepisów ustawy o usługach turystycznych, wynikające z ustawy z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1334).
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny to dodatkowe zabezpieczenie dla Klientów !!!
To przełomowy projekt, który wprowadza pełne bezpieczeństwo klientów biur podróży. Fundusz daje pewność, że w sytuacji niewypłacalności danego biura podróży, klient wróci do kraju bezpiecznie a także odzyska 100 proc. kosztów wycieczki.
Składki do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), obsługiwanego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny - powstała w ten sposób rezerwa służyć ma zaspokojeniu roszczeń klientów poszkodowanych w wyniku ogłoszenia niewypłacalności przez organizatora. Zgromadzone fundusze mają pokryć roszczenia przewyższające gwarancję ubezpieczeniową, a więc służyć mają przede wszystkim, tak jak w przypadku gwarancji, pokryciu kosztów powrotu klientów do kraju, ale dodatkowo zwrotowi wpłat za niezrealizowanie i przerwanie imprezy turystyczne.
Składki są zależne od miejsca docelowego imprezy i typu transportu i zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki są to następujące kwoty:
15 PLN/os – za imprezy samolotowe czarterowe za wyjątkiem krajów mających granicę lądową z Polską
13 PLN/os – za imprezy nieczarterowe realizowane poza Europę
10 PLN/os – za imprezy autokarowe i oparte o loty rejsowe w Europie za wyjątkiem krajów mających granicę lądową z Polską.